Plain Color Tumblr Themes
-->

Wednesday, March 23, 2011

sudaa pindah


salam semua... hari nih nak story about pindah umah.. actually aku pindah rumah ari ahad lepas.. huhu tapi hari nih baru sempat nak taip entry.. busy kot ngan sekola..

finally,, after more 10 years aku n family stay at umah lame nih,, kitorang pindah jua.. :) x jauhpon.. dkat2 jer.. kitorang pindah nih atas banyak faktor dan sebab... aku rasa lega sangat biler dah pindah,, since aku rse slagi aku stay at taman rumah lma nih,, khidupan family aku n aku mybe x bgitu tenteram.. so,, the best way is.. move.
huhu x leh nak nafikan yg aku x sdey bler pindah *even dekat jer.. sbab byk sgt knangan time kcik2.. aku stay kat sini since umor aku 2 tahun.. imagine guys baper byk memory aku... tapi.. sume dah termaktub.. mungkin ader hikmah dsebalik perpindahan nih.. okey the end~ jom kuar dri zone tersentuh.. :P
citer pasal umah baru aku,, umah tuh x der laa besar mnerpon.. bsar skit kott dari rumah aku.. x kesahlaa.. asal ianya selesa tuk family aku.. alhamdullilah jer dgn aper yg dpt.. aku suka sangat kat umah baru nih sbab,, persekitaran dye yg aman damai dlm suasana kampung gitu.. plus dye nyer 'scenery' best sgt.. so,, mata aku leh laa usha2.. hehe.. :D eh eh eh.. bukan.. msti korang igt aku usha boys watever en.. ish3... mner der.. aku usha budak kcik2 laa.. jiran2 aku ader anak kcik2 yg rmai dan tersangatlaa comel... aku suka usha keletah dyorang maen ptang2.. comel sangat!! urm.. tpy en korang,, bak kte pepatah,, sambil mnyelam minom air,, hehe.. so,,aku ushalaa abang budak skali.. *peace!! jgn mara.. keje usha orang mmg part time job aku :D
well,, x der bende dlm dunia nih perfect right? so,, same wif the house laa.. yg kureng best about the house for me is,, kucing!! yup kucing.. jiran aku bela kucing smpai 3 EKOR tau...
urm.. korang nak tau satu secret ark?? aku en ngan kakak aku en sbnarnyer en takot kucing!! hehe.. x derlaa takot,, just kureng mesra jerr.. tapi kucing2 tuh terlbey mesralak.. =.=" unlike laa bler kucing2 tuh suka sgt lepak kat porch.. smpai masuk umah skali.. pnah satu malam tuh.. aku terkejut around 2 am kott.. n guess what,, ader sekor kucing tuh masuk dlm blik mak aku... bila dyorg dah masuk umah abes glabah,, saper nak kuarkan. aku x brani~ plus ,, kucing 3 ekor tuh suka sgt gadoh sesame sndri... ish kucing nih,,, dok diam2 sudaa laa.. okey stop pasal kucing k.
lagy satu yg kureng best tuk aku sbb umah aku nih jauh kdalam sikit kot dri jln besar.. so,, pagy2 nak gi skola harus awal... urm.. korang nak tau lagi satu secret x?? aku en sbnarnyer takot nak naek jejantas.. serius!! x tipu.. kwn2 yg rpat aku dah tau since dah kantoi ngan dyorang taun lps time kitorang nak gi KFC at telok,, kene naek jejantas dulu,, mule2 wat muke cool,, bler dah kat tengah2.. abes satu badan menggigil,, bler dah turun.. trus aq duduk,,, takot sgt.. abes aku time tuh kene gelak ngan kawan2 aku.... okey berbalik kpd crite asal....
aku klw nak gi skola time pagi tuh,, nak nek bas,, kene rr gi bustop dulu en... so,, sblom nak smpai ke bustop,, aku kene naek jejantas!! huhu... nseb2... tpi okeylaa gak kott.. bleh reduce kat ktakotan aku kat jejantas kan.. hehe chaiyok for me! :D
n lagy satu,, umah aku en dlm area kampung,, so.. kdai2 jauh2.. n transport kecik dye is motor n basikal.. aku ader basikal,, but.. adek aku gune.. so, aku x der transport rr.. my dad say nak beli motor baru n that mean aku ader chance nak blajar bawak motor... hehe.. bukanlaa nawaituh aku nak mrayap sne sni.. just nak blajar jer.. jeles ngan kakak aku yg reti bawak motor.. so,, really hope my dad btul nak beli motor....
urm lagi aper ea.. tuh jer kott.... so the conclusion is,, yg gambar atas tuh was my new house... n that was located at >>>
No.4,Taman Sri Medan 2,
Jalan Utama,Bt.9,
Kg. Medan, Sijangkang
so,, dkat jer en.. nnti raya,, jemput2 laa datang umah aku,, pintu sntiase terbuka w/pon hakikatnyer ianya sntiase tertutop sbb nnty kucing mnyelinap masuk umah :P

by sahaje
sedey sangat tak dapat datang sekola hari nih... ape nak buat,, demam datang balik,, batuk pulak menjadi-jadi... T.T

No comments:

Post a Comment