Plain Color Tumblr Themes
-->

Monday, May 2, 2011

batuk oo batuk ahaks!!


ahaks! ahaks! huh! maaf, mulakan entry tanpa memberi salam terlebeh dahulu :)

assalamualaikum.. korang pnh batuk x? mesti pnh kan. hah! mnipulah kalau ckp x pnh.. aku dah 2 minggu kot batuk.. batuk biase tuh x kesah.. nih dah thp batuk kering kot. what?! batuk kering?! BAHAYA!!
=.=" aku tawlah bahaya.. tapi nak wat camna.. 2 minggu kot.. pagi,ptg,siang,mlm aku dok memekakkan rumah aku ngan batuk.. urgh!! sabo jerlah~

tapi seyes aku ckp, batuk aku mmg teruk.. smpai keluar lendir cecair.. yucks!! tapi itu realiti.. 
huhu sdg mencari obat y sodap dtekak utk dtelanlah.. mak aku ade suroh minom satu obat nih.. tapi maaf. baru bberapa saat masuk mulot, sume aku muntahkn balek.. pergh!! rse dye x bole blah!! payau kalah air zamzam!! beli obat batuk kat klinik.. =.=" x mnyempat kot. ade saje besi pnghalang. err..
aku ade ngadu kat mak psal pnyakit batuk nih.. lebih krg cmnilah jwpn mak,



okey. jawapan mak tuh mmg munasabah sampai aku terus terdiam. errr...

-diam- 

eh tak! bkn bisu.. cume berfikir kembali.. mmg slh aku kot aku batuk.. mana taknye, setiap cawan yg aku minom x kire bile tuh mesti wajib paling kureng 3 ketul ais. klw secawan 3 ketul.. 10 cawan dah bape kan. so conclusion is, mmg salah aku n aku deserved dpt penyakit batuk nih.. -.- padan muka saya! T.T

tapi camnelah aku x telan ais tuh overdose.. aku balek sekola pukol 3 sampai rumah.. itu kalau nek bas sekola. kalau naik bas awam n terpakse jln kaki for 2km.. pergh!! haus lah jawabnye.. balek umah trus bukak peti ais.. ader air batu.. bantai je lah.. huhu terpakse bantai.. kalau x, sian tekak aku haus.. sian sian sian *eceh alasan semate. lagipon sape suroh ayah beli air batu.. kan dah tergode~ *erk. jawapan y mmg nak "kena" hehe ampun.. ;)

tapi dlm batuk2 nih, mnyempat gak aku habeskan novel yg kakak aku belikan hari sabtu. hehe kalau dah namenye kaki novel, apa jua pnyakit dtg, tidak aku peduli~ mau tau novel apa? ini dia,,

jeng! jeng! jeng!
 - promote -

novel nih mmg best! ade unsur islamik. is about misa looking for someone as husband to guide her be a truly muslimah.. *eceh ceh ceh ade minah sallehah sesatlah!  misa meet a person for every season. and misa kecewa dgn sume person tuh.. and last season, finally she meet someone who truly her soulmate. how n who?? u guys bace sndirilah k :) *hehe mnyempat saja promote. komisyen masuk tabung ea. :P

paperpon, aku harap batuk aku x teruk like y terjadi kat aku last month.. i got fever, cough n flu in the same time.. batuk aku teruk smpai kuar kahak.. yup yucks!! i know it! n hasilnye.. i lost my voice for 2 weeks! urgh!! satu tempoh penuh penyiksaan -,-
actually kalau ikut scientific, aku batuk sbb telan air overdose.. kalau ikut islam, ini sume kifarah dose i bet.. must be dose y aku wat gune sore aku y xdelah sedap mne nih. bikin album confirm ta da laku maa..
sbg manusie biase kite mmg x lari dari buat ksilapan.. lagi2 mulot.. urm, so the point is, kite amek iktibar dgn ape y terjadi kat kite k :) *okey. bakal naqibat suda mula membebel :P

and last word, nasehat ikhlas tuk korang n dri aku sndri, jage kesihatan korang elok2 k.. dgn cuace skarang y mmg x mnentu,, so jage2 k. sbb bile kite saket, kite akn mnyusahkan ramai org.. especially our lovely mom. she must be the most person yg worry ngan keadaan kite am i right? so kalau korang saaaaaaaaaaaaayang kat mak korang.. jage dri korang elok2 k.
okey smpai sini.. suda penat mmbebellah.. bye assalam :)

choop! cube usha time entry nih bile.. hehe real time okey?! i'm not sleep yet :)

No comments:

Post a Comment